Citroën zet elektrisch offensief in voor zijn bedrijfswagengamma

Citroën zet elektrisch offensief in voor zijn bedrijfswagengamma

Het Merk maakt zich op om tegen 2025 een groot elektrisch offensief te lanceren met als doelstelling een 100% geëlektrificeerd gamma.

Dat offensief zal een belangrijke groeifactor zijn voor Citroën en betreft zowel de bedrijfswagens als de daarvan afgeleide personenwagens. De volgende stap is een 100% elektrische versie van de Jumpy in de loop van 2020 die alle innovaties van de PSA-groep op het vlak van elektrificering zal benutten en in 2021 vergezeld zal worden door een 100% elektrische Nieuwe Berlingo Van.

CITROËN JUMPY: EERSTE MODEL VAN HET ELEKTRISCH OFFENSIEF

Om professionele klanten concrete mobiliteitsoplossingen aan te bieden in stedelijke omgevingen, maar ook in landelijke gebieden dankzij een autonomie die voldoende is voor de meeste verplaatsingen, zal Citroën zijn gamma in de loop van 2020 aanvullen met een 100% elektrische variant van zijn compacte bestelwagen. Zonder compromissen te sluiten op het vlak van prestaties, zal deze 100% elektrische Jumpy zich richten tot klanten die op zoek zijn naar rijplezier en rust achter het stuur. Bovendien zal hij elke ondernemer in staat stellen om zijn activiteiten op een andere manier uit te voeren en om een positief imago over te brengen met respect voor de natuur.

Deze elektrische versie van de Jumpy is gebaseerd op het multi-energieplatform EMP2 van de Groep PSA en zal beschikbaar zijn met: 2 autonomieniveaus die het comfort van de Jumpy een nieuwe dimensie zullen geven en elke vakman meer gemoedsrust zullen verzekeren.

  • Vertrouwen in de autonomie die de dagelijkse opdrachten van de meeste professionals dekt:
    • 200 km in WLTP-cyclus met een batterij van 50 kWh
    • 300 km in WLTP-cyclus met een batterij van 75 kWh
  • Comfort: geen trillingen, noch geluidshinder en erg vlotte bewegingen
  • Rijplezier in elektrische modus met een koppel dat onmiddellijk beschikbaar is en afwezigheid van schakelovergangen
  • Gebruiksgemak: vrije toegang tot gereglementeerde zones met drempelwaarden voor de CO2-uitstoot, waardoor elke vakman en/of bezorger zo dicht mogelijk bij zijn klanten kan blijven
  • Nuttig laadvermogen dat identiek is aan dat van versies met verbrandingsmotor
  • Beperkte gebruikskost


Vanaf 2020 wil de Jumpy de nieuwe referentie worden in het elektrische segment wat de compacte bestelwagens betreft.