Citroën onthult een nieuwe merkidentiteit en een nieuw logo, het begin van een nieuw, modern en opwindend tijdperk voor het merk dat 103 jaar geleden werd geboren. Met deze nieuwe identiteit illustreert Citroën zijn ojectief om zijn missie naar betaalbare elektrische mobiliteit te versnellen en de waarden van toegankelijkheid, durf en het welzijn van de klant, die centraal staan in zijn genen, verder uit te breiden.
Citroën presenteert zijn nieuwe vlaggenschip: de C5 X. Het model blaast het segment van grotere auto’s nieuw leven in met een origineel ontwerp dat de elegantie van een sedan en die dynamiek van een stationwagon combineert met de robuustheid van een SUV. De nieuwe Citroën C5 X is de meest geavanceerde interpretatie van de Citroën-filosofie, inclusief unieke comfortfeatures, een uitgesproken styling en toptechnologie zoals een 12-inch HD-touchscreen. De C5 X overtreft daarmee alle verwachtingen in deze klasse. De marktintroductie van de C5 X vindt plaats in de tweede helft van 2021.
Citroën verrijkt de beroemde veelzijdigheid van de pionier onder de ludospaces met een elektrische versie om tegmoet te komen aan al je verwachtingen.
New Citroën C3 Aircross wint vandaag aan maturiteit. Zonder zijn eigenheid te verliezen, stijgt hij vandaag in gamma en bevestigt zijn karakter met een nieuwe expressie vooraan, nieuwe decoraties en meer comfort aan boord.
Al 100 jaar geeft Citroën blijk van durf en creativiteit om de toegang tot mobiliteit binnen ieders bereik te brengen. Aan het begin van zijn 100+1e jaar slaat het merk Citroën een grote slag door AMI te onthullen, het resultaat van de verder ontwikkelde AMI ONE Concept.
Citroën onthult vandaag New C3, de evolutie van de wereldwijde bestseller van het merk. De 3de generatie C3 is een enorm succes, met 750.000 verkochte exemplaren sinds zijn lancering in 2016.
Iedereen kent Citroën als het ultieme Franse automerk, wat weinigen echter weten is dat de oorsprong van het honderd jaar durend succesverhaal in Nederland ligt.
Citroën sluit het jaar van zijn honderdste verjaardag af met een laatste luik van zijn merkcampagne "de lifter". De film integreert de Nieuwe SUV C5 Aircross Hybrid en lanceert een sterke boodschap: "Citroën maakt de auto al 100 jaar toegankelijk. In 2020 zal Citroën de elektrische auto toegankelijk maken."
Het Merk maakt zich op om tegen 2025 een groot elektrisch offensief te lanceren met als doelstelling een 100% geëlektrificeerd gamma.
Citroën start zijn elektrificatie-offensief met de onthulling van zijn hightech vlaggenschip: C5 Aircross SUV Hybrid, de ë-comfort class Silent Urban Vehicle.
“De Bijeenkomst van de Eeuw", een niet te missen evenement voor de 100ste verjaardag van Citroën, ging van 19 tot 21 juli door op de mythische plek La Ferté-Vidame
Naar aanleiding van de 100e verjaardag van het mythische merk organiseerde Citroën de CITROËN 100 YEARS PARADE op zondag 14 juli, de nationale Franse feestdag voor het in Parijs geboren Merk. Deze parade werd rondom Brussel gereden met klassieke Citroën bezitters.
Een icoon van de Franse auto-industrie! Citroën wordt honderd jaar! Om dat te vieren, wijdt Autoworld zijn grote zomertentoonstelling aan het logo met de twee vinkjes. Meer dan honderd auto's vertellen samen het verhaal van dit wereldberoemde merk.
De lancering van de SEETROËN-bril in juli vorig jaar ging niet onopgemerkt voorbij: op enkele maanden tijd werden de video’s meer dan 20 miljoen keer bekeken en werden 15.000 brillen verkocht. CITROËN LANCEERT NIEUW MODEL VAN DE BRIL TEGEN WAGENZIEKTE: SEETROËN S19.
Na de Ami One Concept, die in februari werd onthuld als symbool van de elektrische stadsmobiliteit, presenteert Citroën de 19_19 Concept, een visie op maximaal comfort en mobiliteit buiten de stad om erop uit te trekken. Beide elektrische concept-cars beantwoorden aan alle behoeften van klanten die zich in alle veiligheid willen verplaatsen in een wereld die alsmaar veeleisender wordt.
«Om je sereen te verplaatsen werpt deze Citroën zich op als de nieuwe referentie. Bravo CITROËN »
Citroën stelt op het Autosalon van Genève 2019 in wereldpremière de SpaceTourer The Citroënist Concept voor, een moderne en bijzonder karaktervolle kampeerwagen die zich laat inspireren door het verlangen naar vrijheid en delen. De conceptcar is ontwikkeld als een mobiele leef- en werkplek om zonder beperkingen eropuit te kunnen trekken en tegelijk geconnecteerd te blijven.
Citroën houdt 100 jaar innovatie ten behoeve van bewegingsvrijheid in ere met de presentatie op de beurs van Genève 2019 van de Ami One Concept, een bijzonder en geheel elektrisch vervoermiddel dat dankzij digitale technologie zorgt voor een nieuwe ervaring van stadsmobiliteit.
Citroën gaat voluit voor de editie 2019 van Rétromobile, dat plaatsvindt van 6 tot 10 februari in Paris Expo Porte de Versailles.
Na een heroïsche laatste etappe in hun C3 WRC kwamen Sébastien Ogier en Julien Ingrassia als winnaars uit de bus bij de jongste editie van de Monte-Carlo Rally, waar nooit eerder zo’n klein verschil werd gemeten. Dat spreekt boekdelen over het geleverde gevecht en de gerealiseerde prestaties die Citroën Racing in staat stelden om hun honderdste WRC-zege binnen te halen, en dat op het moment dat het merk ook zijn honderdste verjaardag viert!