nieuws

CITROËN VIERT 90 JAAR TRACTION AVANT, EEN ICONISCH MODEL MET 100 PATENTEN

CITROËN VIERT 90 JAAR TRACTION AVANT, EEN ICONISCH MODEL MET 100 PATENTEN

Bijgenaamd de auto met 100 patenten, combineerde hij de modernste oplossingen van die tijd. Naast voorwielaandrijving beschikte hij met name over een monocoque-constructie, hydraulische remmen en onafhankelijke vering op alle vier de wielen. Het kenmerkende silhouet, herkenbaar in één oogopslag, heeft verschillende generaties gefascineerd. Voor het eerst gepresenteerd op 18 april 1934, als de "7", nam hij al snel de naam "Traction Avant" aan, verwijzend naar de wijze van transmissie. De Traction Avant, een ware maatstaf voor wegligging en comfort, werd tot 1957 geproduceerd. Vol innovaties inspireert Traction Avant het merk nog steeds op het gebied van zowel comfort als technische oplossingen.

CITROËN BETREFT DE B-SUV-MARKT MET EEN STOERE, STIJLVOLLE EN VEELZIJDIGE GLOEDNIEUWE C3 AIRCROSS

CITROËN BETREFT DE B-SUV-MARKT MET EEN STOERE, STIJLVOLLE EN VEELZIJDIGE GLOEDNIEUWE C3 AIRCROSS

Citroën onthult de eerste afbeeldingen van de geheel nieuwe C3 Aircross, die binnenkort in Europa te koop zal zijn. De nieuwe C3 Aircross ondergaat een radicale verandering en betreedt een nieuwe scope met de ambitie om zijn positie in een zeer competitief gebied te versterken. Het exterieurdesign onthult een stoere maar stijlvolle SUV. De nieuwe houding maakt hem assertiever, gespierder en robuuster. Met een lengte van 4,39 meter groeit de C3 Aircross en biedt hij meer ruimte aan boord en maximaal 7 zitplaatsen, een primeur in het segment, terwijl hij toch compact, praktisch en wendbaar blijft. Naast het ICE-aanbod zal C3 Aircross een hybride motor voorstellen die bijzonder geschikt is voor dit silhouet, evenals een volledig elektrisch aanbod. De C3 Aircross markeert de voortzetting van het offensief van Citroën in het B-segment en deelt met de C3 dezelfde designtaal. dezelfde filosofie: het bieden van een unieke comfortervaring aan boord en alle functies die klanten verwachten.

 Citroën: een nieuwe merkidentiteit en een nieuw logo om een modern, energiek en opwindend tijdperk in te luiden

Citroën: een nieuwe merkidentiteit en een nieuw logo om een modern, energiek en opwindend tijdperk in te luiden

Citroën onthult een nieuwe merkidentiteit en een nieuw logo, het begin van een nieuw, modern en opwindend tijdperk voor het merk dat 103 jaar geleden werd geboren. Met deze nieuwe identiteit illustreert Citroën zijn ojectief om zijn missie naar betaalbare elektrische mobiliteit te versnellen en de waarden van toegankelijkheid, durf en het welzijn van de klant, die centraal staan in zijn genen, verder uit te breiden.

DE NIEUWE CITROËN C5 X: ELEGANTIE VAN SEDAN, DYNAMIEK VAN STATIONWAGON, ROBUUSTHEID VAN SUV

DE NIEUWE CITROËN C5 X: ELEGANTIE VAN SEDAN, DYNAMIEK VAN STATIONWAGON, ROBUUSTHEID VAN SUV

Citroën presenteert zijn nieuwe vlaggenschip: de C5 X. Het model blaast het segment van grotere auto’s nieuw leven in met een origineel ontwerp dat de elegantie van een sedan en die dynamiek van een stationwagon combineert met de robuustheid van een SUV. De nieuwe Citroën C5 X is de meest geavanceerde interpretatie van de Citroën-filosofie, inclusief unieke comfortfeatures, een uitgesproken styling en toptechnologie zoals een 12-inch HD-touchscreen. De C5 X overtreft daarmee alle verwachtingen in deze klasse. De marktintroductie van de C5 X vindt plaats in de tweede helft van 2021.

NEW CITROËN Ë-BERLINGO

NEW CITROËN Ë-BERLINGO

Citroën verrijkt de beroemde veelzijdigheid van de pionier onder de ludospaces met een elektrische versie om tegmoet te komen aan al je verwachtingen.

NEW CITROËN C3 AIRCROSS

NEW CITROËN C3 AIRCROSS

New Citroën C3 Aircross wint vandaag aan maturiteit. Zonder zijn eigenheid te verliezen, stijgt hij vandaag in gamma en bevestigt zijn karakter met een nieuwe expressie vooraan, nieuwe decoraties en meer comfort aan boord.

Ami, 100% elektrische mobiliteit voor iedereen

Ami, 100% elektrische mobiliteit voor iedereen

Al 100 jaar geeft Citroën blijk van durf en creativiteit om de toegang tot mobiliteit binnen ieders bereik te brengen. Aan het begin van zijn 100+1e jaar slaat het merk Citroën een grote slag door AMI te onthullen, het resultaat van de verder ontwikkelde AMI ONE Concept.

New Citroën C3: nog meer persoonlijkheid en comfort!

New Citroën C3: nog meer persoonlijkheid en comfort!

Citroën onthult vandaag New C3, de evolutie van de wereldwijde bestseller van het merk. De 3de generatie C3 is een enorm succes, met 750.000 verkochte exemplaren sinds zijn lancering in 2016.

Wist u dat Citroën van het Nederlandse Citroen komt?

Wist u dat Citroën van het Nederlandse Citroen komt?

Iedereen kent Citroën als het ultieme Franse automerk, wat weinigen echter weten is dat de oorsprong van het honderd jaar durend succesverhaal in Nederland ligt.

Citroën sluit zijn honderdste jaar af met een nieuwe versie van zijn merkfilm

Citroën sluit zijn honderdste jaar af met een nieuwe versie van zijn merkfilm

Citroën sluit het jaar van zijn honderdste verjaardag af met een laatste luik van zijn merkcampagne "de lifter". De film integreert de Nieuwe SUV C5 Aircross Hybrid en lanceert een sterke boodschap: "Citroën maakt de auto al 100 jaar toegankelijk. In 2020 zal Citroën de elektrische auto toegankelijk maken."

Citroën zet elektrisch offensief in voor zijn bedrijfswagengamma

Citroën zet elektrisch offensief in voor zijn bedrijfswagengamma

Het Merk maakt zich op om tegen 2025 een groot elektrisch offensief te lanceren met als doelstelling een 100% geëlektrificeerd gamma.

C5 Aircross SUV Hybrid: ë-Comfort class SUV

C5 Aircross SUV Hybrid: ë-Comfort class SUV

Citroën start zijn elektrificatie-offensief met de onthulling van zijn hightech vlaggenschip: C5 Aircross SUV Hybrid, de ë-comfort class Silent Urban Vehicle.

De bijeenkomst van de eeuw, CITROËN viert zijn 100ste verjaardag!

De bijeenkomst van de eeuw, CITROËN viert zijn 100ste verjaardag!

“De Bijeenkomst van de Eeuw", een niet te missen evenement voor de 100ste verjaardag van Citroën, ging van 19 tot 21 juli door op de mythische plek La Ferté-Vidame

Citroën vierde feest op zondag 14 juli - 100 Years Parade

Citroën vierde feest op zondag 14 juli - 100 Years Parade

Naar aanleiding van de 100e verjaardag van het mythische merk organiseerde Citroën de CITROËN 100 YEARS PARADE op zondag 14 juli, de nationale Franse feestdag voor het in Parijs geboren Merk. Deze parade werd rondom Brussel gereden met klassieke Citroën bezitters.

Zomertentoonstelling Citroën, 100 years

Zomertentoonstelling Citroën, 100 years

Een icoon van de Franse auto-industrie! Citroën wordt honderd jaar! Om dat te vieren, wijdt Autoworld zijn grote zomertentoonstelling aan het logo met de twee vinkjes. Meer dan honderd auto's vertellen samen het verhaal van dit wereldberoemde merk.

Seetroën S19

Seetroën S19

De lancering van de SEETROËN-bril in juli vorig jaar ging niet onopgemerkt voorbij: op enkele maanden tijd werden de video’s meer dan 20 miljoen keer bekeken en werden 15.000 brillen verkocht. CITROËN LANCEERT NIEUW MODEL VAN DE BRIL TEGEN WAGENZIEKTE: SEETROËN S19.

Citroën 19_19 Concept, reizen in ë-comfortmodus

Citroën 19_19 Concept, reizen in ë-comfortmodus

Na de Ami One Concept, die in februari werd onthuld als symbool van de elektrische stadsmobiliteit, presenteert Citroën de 19_19 Concept, een visie op maximaal comfort en mobiliteit buiten de stad om erop uit te trekken. Beide elektrische concept-cars beantwoorden aan alle behoeften van klanten die zich in alle veiligheid willen verplaatsen in een wereld die alsmaar veeleisender wordt.

Autogids getest C5 Aircross

Autogids getest C5 Aircross

«Om je sereen te verplaatsen werpt deze Citroën zich op als de nieuwe referentie. Bravo CITROËN »

Wereldpremière: SpaceTourer The Citroënist Concept

Wereldpremière: SpaceTourer The Citroënist Concept

Citroën stelt op het Autosalon van Genève 2019 in wereldpremière de SpaceTourer The Citroënist Concept voor, een moderne en bijzonder karaktervolle kampeerwagen die zich laat inspireren door het verlangen naar vrijheid en delen. De conceptcar is ontwikkeld als een mobiele leef- en werkplek om zonder beperkingen eropuit te kunnen trekken en tegelijk geconnecteerd te blijven.

AMI ONE CONCEPT: mobiliteit in de stad voor iedereen bereikbaar!

AMI ONE CONCEPT: mobiliteit in de stad voor iedereen bereikbaar!

Citroën houdt 100 jaar innovatie ten behoeve van bewegingsvrijheid in ere met de presentatie op de beurs van Genève 2019 van de Ami One Concept, een bijzonder en geheel elektrisch vervoermiddel dat dankzij digitale technologie zorgt voor een nieuwe ervaring van stadsmobiliteit.